فقط نورمن می تواند
در شهر کوچکی در نیوانگلندِ بلایت هالو، به نام ماساچوست، پسر بچهای به اسم نورمن قادر است تا با مردگان صحبت کند. او با مادربزرگ مفقود خود و ارواح شهرارتباط دارد. متأسفانه هیچکس تواناییهای او را جدی نمیگیرد. نورمن به خاطر کارهای عجیبش مورد تمسخر و آزار و اذیت همسایگان و دوستان خود قرار گرفته است و از لحاظ احساسی از طرف خانواده اش طرد شده است … عموی عجیب و غریب نورمن به او در مورد مراسم سالانه مهمی می گوید که باید برای محافظت در برابر نفرین جادوگر انجام شود. سرانجام ، نورمن تصمیم به همکاری می گیرد ، اما همه چیز طبق برنامه پیش نمی رود. اکنون ، طوفان جادویی جادوگر ، بلایت هالو را با قیام مردگان ملعون تهدید می کند. نورمن با همراهان جدیدش برای نجات شهر خود تلاش می کنند تا حقیقت وحشتناک نفرین را کشف کند. با این بینش ، نورمن باید بحران را برای همیشه حل کند .
تریلر انیمیشن پارانورمن ParaNorman
موفقیتی بزرگ از استودیو لایکا
پارانورمن یک انیمیشن استاپموشن در ژانر کمدی، فانتزی، ماجراجویانه و ترسناک به صورت سهبعدی است که توسط استودیوی سازنده انیمیشن تحسین شده «کورالاین» یعنی لایکا ساخته شده و کمپانی فاکس فیچرز توزیعکننده آن است. کارگردان های «پارانورمن» سم فِل و کریس باتلر هستند و بر مبنای داستانی از کریس باتلر ساخته شده است.
فیلم پارانورمن، اولین فیلم استاپ موشن است که از چاپگر سه بعدی رنگی برای خلق چهره کارکتر ها استفاده می کند و دومین فیلم استاپ موشن است که به صورت سه بعدی گرفته شده است. فیلم قبلی این شرکت استفاده از چاپگرهای سه بعدی سیاه و سفید را پیشگام و محبوب کرده بود ، که تولید عروسک ها را به میزان قابل توجهی افزایش داد و به تیم اجازه داد که تعداد زیادی از عروسک های مورد نیاز را بسازد.
این فیلم واکنشهای مثبت انتقادی دریافت کرد و فروش موفقی داشت ، ۱۰۷ میلیون دلار سود در برابر ۶۰ میلیون دلار بودجه ای که هزینه شد فروش خوبی بود. این فیلم نامزد جایزه اسکار سال ۲۰۱۲ شد و همچنین جایزه بفتا را برای بهترین انیمیشن کسب کرد.
دنیای قابل لمس استاپ موشن
فِل می گوید شیوه استاپ موشن و سهبعدی خیلی مکمل هم هستند. هر کس دوست دارد از شیوه سه بعدی برای هدف خودش استفاده کند ، اما به نظر من سهبعدی در دنیای استاپ موشن خیلی به زندگی نزدیکتر است.
کریس باتلر در مصاحبه ای که با او انجام شد گفت به نظر من یکی از دلایلی که اکثر مردم کارهای استاپ موشن را میپسندند، به خاطر این است که میتوانند دنیای آن را لمس کنند. در نتیجه این دنیا برایشان خیلی واقعی به نظر میرسد، همه وسایل واقعیاند و صدای استریو آن را جذابتر می کند.
جای تکنولوژی CG در پارانورمن
کریس باتلردر مورد استفاده از تکنوروژی CG می گوید، ما از CG معمولاً در صحنههایی استفاده کردیم که به سرعت میگذرند و جایگزین میشوند و این به خاطر شرایط بخصوص فیلم بود، چون این فیلم مقیاس بزرگتری دارد و شخصیتهای بیشتری در آن دیده میشود. برای پیوستگی جاهایی مثل درزها و شکافها نیاز به کار نقاشی بیشتری بود. چیزهایی مثل این با CG کار شدند که شاید زمان تماشای فیلم اصلاً متوجه نشوید و به نظرتان خیلی هم لازم نباشند ، اما این بخشی از کار ما بود که میخواستیم خوب انجام شود.
سم فِل هم در ادامه صحبت های کریس باتلر گفت، البته این کار رادر کورالاین هم انجام دادیم، اما الآن پیشرفتهتر شدهایم و میتوانیم از رنگهای چاپی، بخصوص برای صورتها استفاده کنیم. در کورالاین ما چهرهها را داشتیم، بعد به صورت دستی آنها را نقاشی و رنگآمیزی میکردیم، اما اینجا همه کارها را در کامپیوتر انجام دادیم و طرح نهایی از آن بیرون میآمد. همین ما را قادر میساخت تا از برخی بافتها و رنگهای پیشرفتهتر استفاده کنیم. این شیوه کمک میکرد تا دستمان بازتر باشد و بتوانیم کارهای بیشتری انجام دهیم. مثلاً به صورت کورالاین نگاه کنید؛ او فقط شش خال ککومکی در صورتش داشت، چون یک نفر باید به صورت دستی هر بار دانهدانه آنها را روی هر صورتی که ساخته میشد، دقیقاً در همان مکانی که قرار داشت نقاشی میکرد، اما الان نیل را در پارانورمن داریم که هزاران خال ککومکی دارد و آنها دقیقاً هربار سر جای خودشان هستند، چون به صورت کامپیوتری انجام شدهاند.
بدون دیدگاه