خمیر خانگی مخصوص استاپ موشن - آراستاپ موشن

ساخت انیمیشن همیشه پیچیده نیست. خصوصا اگر با تکنیک استاپ موشن باشد، آن هم سبک خمیری! فقط دقت لازم داریم و کمی تجربه و البته بیشتر از همه صبر. هر چند ساخت استاپ موشن خمیری حرفه‌ای ترفندها و ریزه‌کاری‌های خاص خودش را دارد که این مورد را هم با همدیگر  قدم به قدم در آراستاپ موشن پیش خواهیم رفت. برای ابتدای کار بهتر است تا با هم یک روش از ساخت خمیر استاپ موشن را یاد بگیریم. پس تا انتهای مقاله با ما باشید.

 

 

ساخت خمیر استاپ موشن - استاپ موشن خمیری - آراستاپ موشن

برای اینکه یک استاپ موشن جذاب آن هم به سبک خمیری بسازیم، مهم‌تر از همه انتخاب خمیرمان است. جنس خمیر روی ساخت مجسمه‌های خمیری‌ خیلی تاثیر دارد. خمیر استاپ موشن بهتر است نرم و منعطف باشد و با شرایط سخت ساخت استاپ موشن خم به ابرو نیاورد و حالت اولیه خود را ساعت‌ها بدون تغییر حفظ کند.

اگر خمیر مرغوبی نداشته باشیم، ممکن است آبجکت‌های خمیری‌مان زیر گرمای نورهای استودیو آب و وا رفته یا به خاطر مجاورت با هوا خشک شوند. برای همین هم ما مفصلا درباره انتخاب خمیر مخصوص استاپ موشن قبلا صحبت کرده و خواهیم کرد.

 

همین الان دست به کار شوید!

شما از خمیرهایی که در مقاله خمیرهای مناسب استاپ موشن مفصل توضیح دادیم و یا خمیر بازی معمولی که به وفور در فروشگاه‌ها پیدا می‌شود می‌توانید برای ساختن استاپ موشن تان استفاده کنید. اگر دنبال خمیر با کیفیت هستید، در بخش فروشگاه تجهیزات استاپ موشن می‌توانید خمیر مخصوص استاپ موشن تان را سفارش دهید.

 

خرید خمیر مخصوص استاپ موشن

برای سفارش و خرید این محصول کلیک کنید.

اما چیزی که مهم است این است که حتی اگر دسترسی به خمیر بازی هم ندارید، هیچ موقع برای شروع کار نباید معطل تجهیزات بمانید. نباید اشتیاق‌تان برای ساخت استاپ موشن را کم کنید. حتی یک دقیقه هم نباید فرصت را از دست بدهید. خصوصا برای کارهای تمرینی یا پروژه‌های ساده که با ابزار و تجهیزات دم دستی هم می‌توانید کار را جلو ببرید. پس همین الان دست به کار شوید و خمیر استاپ موشن تان را با روشی که یادتان می‌دهیم در خانه بسازید.

 

با نحوه ساخت خمیر استاپ موشن آشنا شوید

برای ساخت خمیر استاپ موشن ، قبل از شروع کار این مواد ساده را سریع‌تر آماده کنید:

آرد: یک پیمانه

آب: یک پیمانه

نمک: یک سوم پیمانه

کرم تارتار: سه قاشق چایخوری (یا آب لیمو، دو قاشق چای‌خوری)

روغن مایع: دو قاشق چای‌خوری

رنگ خوراکی: به میزان لازم

اول از همه مواد خشک را با هم در ظرفی مخلوط کنید و بعد از آن به قابلمه‌ای که با شعله کم روی گاز قرار دادید، اضافه کنید.

آب و روغن را اضافه کنید و آرام آرام مواد را با هم مخلوط کنید. اگر احساس می‌کنید که آّب برای مقدار آردتان کم است و خمیرتان حالت خشک دارد، کم‌کم آب بیشتری را اضافه کنید تا حالت خمیریِ نرمی به خود بگیرد. اگر هم احساس می‌کنید که خمیرتان حالت چسبندگی گرفته، آردش را بیشتر کنید.

اگر در زمان هم زدن همه خمیرتان به صورت نرم کنار ظرف گوله و جمع ‌شد، وقتش رسیده تا به شما تبریک بگوییم. حالا شما راز ساخت یک خمیر خانگی خوب را می‌دانید و به راحتی می‌توانید هر چقدر که لازم دارید خمیر بسازید.

 

ورزش مُچ دست فراموش نشود!

و اما آخرین مرحله؛ برای این مرحله خیلی عجله نکنید. اگر نمی‌خواهید کارتان به پماد سوختگی برسد صبر کنید تا خمیر کامل خنک شود. بعد می‌توانید به راحتی خیمر کِرِم رنگ‌تان را بردارید و با هر رنگ خوراکی که دوست دارید، ترکیبش کنید.

از هر نوع رنگ خوراکی که استفاده می‌کنید، حتما کم‌کم آن را به خمیرتان اضافه کنید تا بتوانید رنگ دلخواهتان را پیدا کنید. ورزش مچ دست در این مرحله اهمیت زیادی دارد. هم برای سلامتی‌تان و هم اینکه با ورز بیشتر، رنگ بهتر به خورد خمیر می‌رود و خمیر رنگ یکدست‌تری پیدا ‌می‌کند.

اگر بعد از ورز دادن، احساس کردید که خمیر باز هم خشک است و حالت انعطاف کمی دارد، با اضافه کردن مقدار بیشتری روغن و آب و ورز مجدد می‌توانید به خمیر دلخواهتان برسید.

 

چند نکته

حتما به یاد داشته باشید که این خمیر استاپ موشن فقط برای کارهای تمرینی یا پروژه‌های دم دستی می‌تواند کمک خوبی برای شما باشد. چراکه در اثر مجاورت با هوا به مرور زمان روی آن حالت خشکی می‌گیرد که البته با اضافه کردن کمی آب و ورز دادن دوباره به حالت اول برمی‌گردد. این خمیر را اگر در ظرف در بسته یا پلاستیک در یخچال نگهداری کنید، حالا حالاها برای شما کارآمد است.

 

ساخت خمیر انیمیشن - خمیر برای ساخت استاپ موشن خمیری - آراستاپ موشن


این هم یک روش دیگر برای اینکه بدون پخت و پز بتوانید به راحتی خمیر استاپ موشن بسازید:

تمرین را شروع کنید

حالا که خمیر خانگی خودتان را ساختید، وقتش رسیده تا دست به کار شوید و به دنیای استاپ موشن خمیری سلام بگویید. راستی می‌دانید استاپ موشن خمیری چطور ساخته می‌شود؟ اگر تازه کارید، پیشنهاد ما به شما خواندن مقاله استاپ موشن خمیری است. اگر هم که استادکار هستید، بد نیست که سری به نمونه استاپ موشن خمیری‌مان بزنید. موفقیت پیش روی شماست…

سوالات متداول:

 

  1. چطور انیمیشن ساده بسازیم؟

ساخت انیمیشن همیشه پیچیده نیست. خصوصا اگر با تکنیک استاپ موشن باشد، آن هم سبک خمیری! فقط دقت لازم داریم و کمی تجربه و البته بیشتر از همه صبر. هر چند ساخت استاپ موشن خمیری حرفه‌ای ترفندها و ریزه‌کاری‌های خاص خودش را دارد که در سایت آراستاپ موشن آن‌ها را به شما یاد می‌دهیم.

 

  • چه خمیری برای ساخت استاپ موشن مناسب است؟

خمیرهای منعطف و نرم که در مجاورت هوا خشک نشوند، خمیرهای مناسبی برای ساخت استاپ موشن خمیری هستند. اما اگر می‌خواهید تمرین کنید یا کارهای ساده‌ای را انجام دهید پیشنهاد می‌کنیم معطل تهیه خمیر مخصوص استاپ موشن نمانید و خمیر خانگی خودتان را بسازید.

 

  • برای ساخت استاپ موشن خمیری به چه چیزی بیشتر باید توجه کنیم؟

برای اینکه یک استاپ موشن جذاب آن هم به سبک خمیری بسازیم، مهم‌تر از همه انتخاب خمیرمان است. جنس خمیر روی ساخت مجسمه‌های خمیری‌ خیلی تاثیر دارد. اگر خمیر مرغوبی نداشته باشیم، ممکن است آبجکت‌های خمیری‌مان زیر گرمای نورهای استودیو آب و یا به خاطر مجاورت با هوا خشک شوند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *