انیمیشن”AT&T TRAIN”
همزمان با افزایش فروش فیلم ها در تابستان ، AT&T به شوخ طبعانه ترین حالت ممکن کاری را از ترکیب دو ژانر ماندگار سینما (فیلم های وسترن و کودکانه) تولید میکند.
این فیلم، داستان دزدی یک قطار در غرب وحشی را بیان می کند. هنگامی که یک لوکوموتیو بر روی ریل حرکت میکند، باندی از سارقین قطار دیده می شود که روی ریل ها دینامیت کار میگذارند. لوکوموتیو ران آنها را می بینداما نمی تواند قطار را به موقع متوقف کند. این انفجار ریل ها را می شکند و قطار را درون دره کنار خود می اندازد. وقتی گرد و غبار پاک می شود ، صحنه تبدیل به یک انیمیشن استاپ موشنی از قطاری می شود که سعی دارد خودش را درست کند. همه اتومبیل ها شعار “ما باید دوباره به ریل برگردیم” را تکرار میکنند، زیرا آنها خود را از گرد و غبار جدا می کنند و دوباره به داخل پیست برمیگردند.
این اثر از BBDO به کارگردانی پل هارود، نامزد و برنده جایزه طراح تولید اسکار است.
جذاب ولی یکپارچه
پل هارود ، کارگردان انیمیشن میگوید: انتقال پیام خلاقانه بزرگترین چالش تولید یک انیمیشن است که به عنوان تقابل طنز و واقعیت به کار میرود. در حالی که هنوز هم به آن رجوع میکنیم تا احساس شود همان فیلم تبدیل شده به یک سرگرمی متفاوت. با این حساب مطمئن شدیم که هر یک از واگن های قطار دقیقا با واگن های قطار در ویدیو واقعی مطابقت دارند و شخصیت های انسانی همه به عنوان بازنمایی بازیگران قابل شناسایی هستند.
چالش اصلی ما ایجاد چیزی به طور همزمان جذاب و یکپارچه بود و در عین حال از نظر فنی باید مورد توجه مخاطبان قرار میگرفت. برای این منظور ما عروسک های نسبتا پیشرفته ای را برای شخصیت ها و واگن های قطار ساختیم. این آرماتور ها با وجود اینکه پوسته های آنها کاملا از سازه های سفت و سخت بودند ولی بسیار انعطاف پذیر بودند.
حل یک چالش مهم
با استفاده از دامنه وسیع حرکت آرماتور ها ما این توانایی را داشتیم که واگن های قطار در محور های مختلف حرکت کنند تا واگن بتواند مثل حرکت خرچنگ از تپه بالا برود و یک واگن دیگر توسط بینی جمع شده خودش دوست دیگرش را به سمت بالای تپه ببرد. برای تصاویر آخر واگن ها نیاز به دامنه حرکتی داشتند تا زمانی که چرخ ها کاملا روی ریل و در مسیر هستند، واگن ها رقص کوچکی را از یک طرف به طرف دیگر انجام دهند. اینها مطمئنا چالشهای مکانیکی هستند که حل کردنشان بسیار جالب است.
آرماتور های ساخته شده برای قطار
همه چیز جلوی دوربین
من و کارگردان داگال ویلسون، خیلی علاقه داشتیم که تا حد امکان کارها را جلوی دوربین انجام بدهیم و به نرم افزار های دیجیتالی متکی نیستیم. تنها عنصر کامپوزیت شده، در آخرین شات بود که ما مقیاس جنایتکاران را کاهش دادیم در لحظه ای که کرکس در قاب قرار دارد و داخل آسمان پرواز میکند.
همه ما بسیار هیجان زده شدیم که فرصت همکاری و آشنایی با سبک کار داگال ویلسون را بدست آوردیم. من واقعا او را به عنوان یکی از بهترین مدیران تجاری که امروزه کار میکند میشناسم.داگال میخواست در کل فرایند انیمیشن حضور داشته باشد که خیلی غیر معمول بود وقتی انیمیشنی باید بسازی که در ابتدای آن، فیلم رئال است. اما این نوع شخصیت اوست. زیرا دوست دارد که در تمام مراحل مچ گیری کند.
با هم استوری بورد و فریم هایی از کار را برای بررسی بهتر ببینیم:
استوری بورد انیمیشن AT&T
فریم هایی از انیمیشن
Director: DOUGAL WILSON
Client: AT&T
In: BBDO NY
Animation & vfx: HOUSESPECIAL
METHOD STUDIOS
housespecial.com
Methodstudios.com
بدون دیدگاه