دانلود انیمیشن پینوکیو، استاپ موشن ، لایکا ، استودیو ، انیمیشن ، آراستاپ موشن

در این انیمیشن چه اتفاقی خواهد افتاد؟

پینوکیو نام عروسکی چوبی ست که در یکی از روستاهای ایتالیا ساخته می شود و توسط فرشته ای زنده می شود تا در کنار سازنده خود زندگی کند. پینوکیو که تلاش میکند انتظارات پدرش را برآورده کند ولی برای تبدیل شدن به یک پسر واقعی وارد ماجراها و بازیگوشی هایی می شود که …

 تریلر انیمیشن پینوکیو Guillermo del Toro’s Pinocchio 2022

حرکت نتفلیکس به سمت استاپ موشن

پینوکیو گیلرمو دل تورو یک فیلم فانتزی استاپ موشنی به کارگردانی گیلرمو دل تورو و مارک گوستاسون و بر اساس فیلمنامه ای از دل تورو و مک هیل تولید شده است که در سال 2022 اکران شد. این فیلم براساس یک رمان ایتالیایی به نام ماجراهای پینوکیو ساخته شده است.

طرح این انیمیشن در سال 2008 به وسیله دل تورو ارائه شد و در ابتدای کار قرار بود این انیمیشن در سال 2014 اکران شود ولی بخاطر عظمت تولید، این پروژه تا سال 2018 به تعلیق درآمد. دلیل این تعلیق هم این بود که هیچ استودیویی حاضر به تامین بودجه مورد نیاز این انیمیشن را نداشت. ولی در نهایت پس از خرید این پروژه توسط نتفلیکس روند تولید آن از سر گرفته شد.

معجزه سینمایی با خلق یک عروسک رویایی

یک عروسک چوبی فقط یک اسباب بازی بی جان است یا خیر؟اینجا جاییست که جادوی استاپ موشن، این عروسک قدیمی را زنده میکند تا راه برود، برقصد، احساس کند و به شما احساساتش را منتقل کند. گیلرمو دل تورو و مارک گوستافسون یک ایده قدیمی را به شکل کاملا متفاوتی ساختند. در انیمیشن پینوکیو، فیلمسازان با کمک تکنیک استاپ موشن توانستند یک معجزه سینمایی را خلق کنند. نه فقط در مورد خلق یک پسر چوبی؛ بلکه درباره زندگی و مرگ، خوب و بد، واقعی و ساختگی.

کریستوفر والتز یکی از صداپیشگان این فیلم میگوید: “فکر نمیکنم شبیه هیچ یک از انیمیشن هایی باشد که تا حالا دیده اید. پینوکیو کاملا متفاوت است.” و به نظر میرسد که همینطور هم باشد. در شروع این انیمیشن شما فراموش میکنید که این یک استاپ موشن است چون بسیار صاف و روان به نظر میرسد. با دیدن این انیمیشن در مرز بین انیمیشن و لایو اکشن محو میشوید.

پشت صحنه استاپ موشن پینوکیو

استاپ موشن یا انیمیشن رایانه‌ای؟

استاپ موشن یکی از قدیمی ترین تکنیک های انیمیشن است که از اجسام ثابت و بی جان و عکاسی فریم به فریم از آنها ساخته می شود و به بیننده توهم حرکت را منتقل میکند. بنابراین سازندگان پینوکیو مجبور بودند همه عروسک ها، لباسها وسایل و شرایط آب هوایی را بسازند. حتی عروسک پینوکیو در ابعاد های گوناگون از 5 سانت تا 2 متر ساخته شده است. این انیمیشن با فریم ریت 24 فریم بر ثانیه ضبط شده است. مرحله فیلمبرداری این انیمیشن بیش از 935 روز طول کشیده است. در زمان های اوج ضبط پروژه، 40 انیماتور در بیش از 60 واحد به طور همزمان برای زنده کردن پینوکیو کار میکردند. اینجاست که مخاطب بعد از دیدن این انیمیشن میگوید:”خیلی شگفت انگیز است. فکر میکردم انیمیشن رایانه ای باشد”

یک تکنیک سینمایی در استاپ موشن

در حین تولید این انیمیشن سازندگان چالش ها و فرآیندهای متفاوتی را در پس جادوی استاپ موشن تجربه کردند. قطعا کسانی که در این هنر فعالیت کرده اند همه چیز را در مورد طراحی و ساخت عروسک ها و دنیای متحرکت میدانند. اما چیزی که پینوکیو را خاص کرده بود این بود که گیرمو دل تورو میخواست دوربین را به روشی مشابه با حرکت های لایو اکشن و سینمایی حرکت دهد. مثلا برای یکی از صحنه های انیمیشن یک برداشت طولانی را خلق کردند. دوربین به آرامی میمون را در میدان دنبال میکند و ما را با محیط اطراف شخصیت و دنیایی که در آن زندگی میکند، آشنا میکند.فیلمبرداری این تک پلان حدود 3 ماه طول کشید. این یکی از همان دلایلی ست که باعث شده این استاپ موشن حس سینمایی باورنکردنی داشته باشد.

تکنولوژی جدید در نورپردازی

فرانک پاسینگهام، فیلمبردار پینوکیو برای این فیلم از فناوری استفاده کرده که آن را “نورپردازی لایه ای” می نامند. همانطور که در برخی مصاحیه هایش توضیح میدهد، آنها با کمک نرم افزار دراگون فریم میتوانند حرکت دوربین را توسط موشن کنترل انجام دهند و توسط قابلیت مولتی اکسپوژر نوردهی های خود را اجرا کنند.قابلیتی که در لایو اکشن امکان پذیر نیست. به عنوان مثال در صحنه صخره ای که پینوکیو به صلیب کشیده شده است، ولپ در اطراف آن راه میرود و او را تهدید به سوزاندن میکند. در این موقعیت معمولا انیماتورها آن را را در نرم افزار اضافه میکردند. پاسینگهام یک LED کوچک را در داخل چراغ قوه قرارده و از تکنیک مولتی اکسپوژر استفاده کرده تا درخشش نارنجی مایل به قرمز را بر روی شخصیت داشته باشد.

پشت صحنه استاپ موشن پینوکیو

روند پیچیده در پشت صحنه پینوکیو

احتمالا به خود میگویید که در ساخت استاپ موشن دو نوع عروسک داریم؛ مکانیکی و جایگزینی. در پینوکیو از هر دو نوع استفاده شده. اگر به پشت پوست سیلیکونی استاد ژپتو نگاه کنید مکانیسم های پیچیده ای را میبینید. آنها به انیماتور اجازه میدهند تا هر عضوی فریم به فریم از بیرون حرکت دهد. در عین حال عروسک پینوکیو یک عروسک جایگزینی است. به این معنی که برای هر شکل و بیان آن، یک قطعه جداگانه تولید شده و فریم به فریم جایگزین قطعه قبلی می شود. برای اینکه پینوکیو مثل یک پسر چوبی واقعی به نظر بیاید بهترین گزینه ساخت آن توسط چاپگر سه بعدی بود. به همین خاطر پینوکیو صورت و گونه هایش تکان نمیخورد و فقط دهانش باز و بسته می شود.

 

در نهایت اگر میخواهید رازهای باورنکردنی استاپ موشن را در پینوکیو گیلرمو دل تورو کشف کنید، ویدیو پشت صحنه تولید این انیمیشن را از دست ندهید.

پشت صحنه استاپ موشن پینوکیو
پشت صحنه استاپ موشن پینوکیو
پشت صحنه استاپ موشن پینوکیو
پشت صحنه استاپ موشن پینوکیو
پشت صحنه استاپ موشن پینوکیو
پشت صحنه استاپ موشن پینوکیو

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *